czwartek, 28 maja 2020

Poczucie własnej wartości

     Poczucie własnej wartości to lubienie siebie. To umiejętność dostrzegania swoich mocnych stron i wybaczania sobie błędów. To akceptacja siebie takim, jakim się jest. Nikt nie jest idealny. Wszyscy mamy prawo popełniać błędy. Ale... 

Każdy jest wyjątkowy. Każdy jest niepowtarzalny. Każdy jest pełen zdolności i możliwości. Każdy zasługuje na to, żeby odkrywać i spełniać swoje marzenia.

     Czasem możemy mieć trudności, żeby dobrze o sobie myśleć. Szczególnie, gdy mamy słabszy dzień lub coś nam się nie udało. Jednak dobre myślenie o sobie to umiejętność, którą możemy trenować. 

Co warto sobie powiedzieć?

  • Lubię siebie
  • Nic się nie stało
  • Trening czyni mistrza
  • Moje uczucia są ważne
  • Warto próbować
  • Nie muszę być we wszystkim najlepszy
  • Jestem z siebie dumny
  • Świetnie mi poszło
  • Mogę spróbować drugi raz
  • Jestem w tym dobry
  • Moje marzenia są piękne
  • Mam prawo zrobić to w swoim tempie
  • Mogę naprawić swój błąd
  • Jestem wartościowy
Niech każdy dzień będzie dniem pozytywnego myślenia o sobie: